Toutes les publications de Mireille Lalancette

Articles

Lalancette, M., Cormack, P. (2018). Justin Trudeau and the play of celebrity in the 2015 Canadian federal election campaign, Celebrity Studies

Raynauld, V. et Lalancette, M.; Tourigny-Koné, S. (2016). « Political Protest 2.0: Social Media and the 2012 Student Strike in the Province of Quebec, Canada ». French Politics, 14(1), 1–29.

Chapitres

Lalancette, M. et V. Raynauld (forthcoming), “Stars, argent et approbation : appuis politiques des célébrités au Canada et aux États-Unis : enjeux de communication politique.” In Hourmant, F., M. Lalancette and P. Leroux (Eds.). Selfies and Stars : Célébrité et politique en Amérique et en France. Presses de l’Université de Rennes.

Lalancette, M., E. Crandall et V. Raynauld (2019), “Conclusion: Unpacking Trending Practices in Canadian Politics: The Old, the New, and the Transformative.” In Lalancette, M., V. Raynauld and E. Crandall (Eds.). What’s Trending in Canadian Politics? Understanding Transformations in Power, Media, and the Public Sphere. UBC Press.

Raynauld, V., M. Lalancette et E. Crandall (2019), “Introduction: Identifying and Studying #Trends in Canadian Politics: The Need to Stay Aware and Ahead of the Curve.” In Lalancette, M., V. Raynauld and E. Crandall (Eds.). What’s Trending in Canadian Politics? Understanding Transformations in Power, Media, and the Public Square. UBC Press.

Lalancette, M. et Tourigny-Koné S. (2017). “24 Seven Videostyle: Blurring the Lines and Building Strong Leadership.” In A. Marland, T.Giasson and A. Esselment, eds., Permanent Campaigning in Canada. Vancouver: UBC Press.

Hamzaoui, F. et Lalancette, M. (2016). “Militer à l’ère des réseaux sociaux. Une analyse du cadrage dans les campagnes Internet de Greenpeace Québec”, In J. Luckerhoff, ed. Médias et sociét : la perspective de la communication sociale, Québec: Presses de l’Université du Québec: 63-79.

Drouin, A. et Lalancette, M. (2016). “Se faire tirer le portrait : représentations des acteurs politiques en contexte de campagne électorale”, In J. Luckerhoff, ed. Médias et société: la perspective de la communication sociale. Québec: Presses de l’Université du Québec. 97-114.