Blanchett, Nicole, Colette Brin & Stuart Duncan. (2024) Catch, Engage, Retain: Audience-Oriented Journalistic Role Performance in Canada. Journalism Practice. DOI : 10.1080/17512786.2024.2310712.
Blanchett, Nicole, Colette Brin & Stuart Duncan. (2024) Catch, Engage, Retain: Audience-Oriented Journalistic Role Performance in Canada. Journalism Practice. DOI : 10.1080/17512786.2024.2310712.
Thibault, S., Brin, C., Hébert, V., Bastien, F., et Gosselin, T. (2020). L’autonomie journalistique et ses limites: enquête pancanadienne auprès d’anciens praticiens. Communiquer. Revue de communication sociale et publique, (29), 15-37.
Thibault, S., Bastien, F., Gosselin, T., Brin, C. et Scott, C. (2020). Is there a distinct Quebec media subsystem in Canada? Evidence of ideological and political orientations among Canadian news media organizations. Canadian Journal of Political Science/Revue canadienne de science politique, 1-20.
Brin, C., Guèvremont, V., Mariage, M. et St-Pierre, D. (2018). Promouvoir la diversité des expressions culturelles à l¹ère numérique: le rôle de l¹État et des médias. Les Cahiers du journalisme - Recherches, 2(2), R49-R68.
Chacon, G., Giasson, T. et Brin, C. (2018). “That’s what I’m talking about”.Twitter as a Promotional Tool for Political Journalists ». Popular Communication: The International Journal of Media and Culture, special issue : "Journalists on Social Media: Politics, Privacy, Personal Branding".
Greffet, F. et Giasson, T. (2018). enpolitique.com. Stratégies, professionnels de la communication et internautes dans les campagnes en ligne en France et au Québec. Politique et Sociétés, 37(2), 3-18
Shapiro, I., Brin, C., Spoel, P. et Marshall, L. (2016). Images of Essence: Journalists’ Discourse on the Professional “Discipline of Verification”. Canadian Journal of Communication 41(1), 37-48.
Chacon, G., Giasson, T. et Brin, C. (2015). Le journalisme politique en 140 caractères. Le cas du Québec. Sur le journalisme, About journalism, Sobre jornalismo, 4(1), 34-49.
Chacon, G., Giasson, T. et Brin, C. (2015). Le journalisme politique en 140 caractères. Le cas du Québec. Sur le journalisme, About journalism, Sobre jornalismo, 4(1), 34-49.
Brin, C. et coll. (2020). « Tribunaux et médias : Vers des meilleures pratiques de communication judiciaire » (ch. 6). Dans P. Noreau (dir.), 22 chantiers pour l’accès à la justice (p.113-130). Yvon Blais.
Brin, C. (2020). « Le journalisme, à la recherche des faits » (ch. 13). Dans V. Denault (dir.), De l’enquête au procès. La science pour développer de meilleures pratiques (vol. 1, p. 287-305). Yvon Blais.
Brin, C. et MacDonald, R. (2020). News Editors. Dans A. Marland et T. Giasson, (dir.), Inside the Campaign: Managing Elections in Canada. UBC Press.
Brin, C. (2019). Pratiques d’information politique des usagers à l’ère numérique (ch.9). Dans A. Theviot, (dir.), Médias et élections. Les campagnes présidentielles et législatives de 2017. Villeneuve-d'Ascq (France), Presses Universitaires de Septentrion.
Giasson, T., Sauvageau, M.-M. et Brin C. (2018). From Media Wave to Media Tsunami. The “Charter of Values” Debate in Quebec, 2012-2014. Dans P. Vasterman (dir.), From Media Hype to Twitter Storm. The dynamics of self-reinforcing processes in news waves. 167-186. Amsterdam University Press.
Gasher, M., Brin, C., Crowther, C., King, G., Salamon, E. et Thibault, S. (dir.). (2016). Journalism in Crisis: Bridging Theory and Practice for Democratic Media Strategies in Canada. University of Toronto Press.