Toutes les publications de Thierry Giasson

Articles

Frédérick Bastien, Royce Koop, Tamara A. Small, Thierry Giasson & Harold Jansen (2020). The role of online technologies and digital skills in the political participation of citizens with disabilities, Journal of Information Technology & Politics

Montigny, Eric, Philippe Dubois & Thierry Giasson (2019). On the edge of glory (…or catastrophe): regulation, transparency and party democracy in data-driven campaigning in Québec. Internet Policy Review, 8(4). Article intégral

Giasson, Thierry, Fabienne Greffet et Geneviève Chacon (2018). «Relever le défi de l’hybridité. Les objectifs des stratégies de campagnes numériques lors des élections françaises et québécoises de 2012», Politique et Sociétés, 37(2), 19-46.

Chacon, Geneviève, Thierry Giasson et Colette Brin (2018). «“That’s what I’m talking about”. Twitter as a promotional tool for political journalists». Popular Communication, 16(4) 276-292.

Giasson, Thierry et Philippe Dubois, (2018). «Juste part, boycott et loi spéciale. Le cadrage gouvernemental d’un printemps de crise sociale», Revue Canadienne de science politique, 51(4), 837-859.

Fabienne Greffet et Thierry Giasson (2018). «enpolitique.com. Stratégies, professionnels de la communication et internautes dans les campagnes en ligne en France et au Québec», Politique et Sociétés, 37(2), 3-18

Chacon, Geneviève, Thierry Giasson et Colette Brin (2015). «Le journalisme politique en 140 caractères. Le cas du Québec». Sur le journalisme, About Journalism, Sobre jornalismo, 4(1) 34-49.

Chacon, Geneviève, Thierry Giasson et Colette Brin (2015). «Le journalisme politique en 140 caractères. Le cas du Québec». Sur le journalisme, About journalism, Sobre jornalismo, 4(1), 34,49.

Chapitres

Lemarier-Saulnier, Catherine et Thierry Giasson (2019).«She’s too tough and he’s too soft. Measuring how gendered news frames affect voters’ evaluation of party leaders», dans Angelia Wagner and Joanna Everitt (dirs.), The Mediation of Gender and Identity. Vancouver: UBC Press.

Dufresne, Yannick, Thierry Giasson et Mickael Temporao (2019). «Of Walls and Whispers: The Use of Facebook during the 2012 Quebec Election», dans Mireille Lalancette, Vincent Raynauld and Erin Crandall (dirs.), What’s #Trending in Canadian Politics. Understanding Transformations in Power, Media and the Public Sphere. Vancouver: UBC Press.

Giasson, Thierry et Éric Montigny (2019). «Les crises et les transformations contemporaines du régime partisan canadien», dans Aude-Claire Fourot, Rémi Léger, Nicolas Kenny et Jérémie Cornut (dirs.), Le Canada dans le monde. Acteurs, idées et gouvernance. Montréal : Les Presses de l’Université de Montréal, 81-98.

Giasson, Thierry, Jean-Charles Del Duchetto, Catherine Ouellet et Émilie Foster (2018). «Données, ciblage et positionnement. Les grands axes de la production scientifique sur les pratiques de marketing politique», dans Anne-Marie Gingras (dir.) Histoires de communication politique, Montréal : Presse de l’Université du Québec.

Prince, Véronique et Thierry Giasson (2018). «La gestion des crises communicationnelles du gouvernment Couillard. Le cas de la démission du ministre Yves Bolduc», dans François Pétry et Lisa Birch (dirs.) Bilan et réalisations du Gouvernement Couillard, Québec : Presses de l’Université Laval.

Chacon, Geneviève, Andrea Lawlor et Thierry Giasson (2018). «The “Old” and “New” Media Elites: Changing Landscapes? Changing Players?», dans Alex Marland, Thierry Giasson and Andrea Lawlor (dirs.), Political Elites in Canada. Power and Influence in Instantaneous Times. Vancouver: UBC Press.

Lawlor, Andrea Alex Marland et Thierry Giasson (2018). «Conclusion: Emerging Voices, Evolving Concerns», dans Marland, Alex, Thierry Giasson et Andrea Lawlor (dirs.), Political Elites in Canada. Power and Influence in Instantaneous Times. Vancouver: UBC Press. 

Giasson, Thierry, Colette Brin et Marie-Michèle Sauvageau (2017). «Riding the Media Waves :  From Reasonable Accommodation to the « Charter of Values » debate in Quebec, 2007-2014», dans Peter Vasterman (dir.) From Media Hype to Twitter Storm. The dynamics of self-reinforcing processes in news waves, Amsterdam : University of Amsterdam Press.

Giasson, Thierry (2017). «Du marketing politique à la science électorale», dans Réjean Pelletier et Manon Tremblay (dirs.) Le parlementarisme canadien 6e édition, Québec: Presses de l’Université Laval.

Giasson, Thierry et Tamara A. Small (2017). «Online, all the time. The Permanent Campaign on Web Platforms», in Alex Marland, Thierry Giasson and Anna Lennox Esselment (dirs.),Permanent Campaigning in Canada. Vancouver: UBC Press.

Marland, Alex, Anna Esselment et Thierry Giasson (2017). «Welcome to Non-stop Campaigning», dans Alex Marland, Thierry Giasson et Anna Lennox Esselment (eds.), Permanent Campaigning in Canada.Vancouver: UBC Press.

Marland, Alex, Anna Esselment et Thierry Giasson (2017). «Permanent Campaigning: Changing the Nature of Canadian Democracy», dans Alex Marland, Thierry Giasson et Anna Lennox Esselment (dirs.), Permanent Campaigning in Canada. Vancouver: UBC Press.

Marland, Alex et Thierry Giasson (2017). «From Brokerage to Boutique Politics: Political Marketing and the Changing Nature of Party Politics in Canada», dans Alain G. Gagnon et A. Brian Tanguay (dirs.) Canadian Parties in Transition: Recent Evolution and Paths for Research. Toronto: University of Toronto Press.

Livre

Marland, A., & Giasson, T. (Eds.). (2020). Inside the Campaign: Managing Elections in Canada. UBC Press.

Véronique Prince et Thierry Giasson (2019). Là, tout de suite? La gestion des crises gouvernementales à l’ère de l’instantanéité médiatique. Montréal : Les Presses de l’Université du Québec.

Marland, Alex, Thierry Giasson et Andrea Lawlor, dirs. (2018). Political Elites in Canada. Power and Influence in Instanteneous Times. Vancouver : UBC Press.

Marland, Alex, Thierry Giasson et Anna Lennox Esselment, dirs. (2017). Permanent Campaigning in Canada. Vancouver: UBC Press